Summa sidvisningar

fredag 17 december 2010

Mutor funkar...!

Jajamensan, så klart att det funkar att muta folk!
Eller folk & folk...i detta fallet handlar det om yngste sonen som absolut inte ville klippa av sig sitt långa, tjocka, ostyriga hår...

Nåväl, tänkte jag...hur gör jag nu då? Ungen måste klippa sig...!

Då får vi ta till det tunga artilleriet...
"Om du inte klipper dig kan vi nog inte gå och fika på Ben & Jerrys..."

Å vips så satt ungen i frisörstolen...:-)
Och nej, det kan inte kallas för hot, jag bara lade fram saker och ting på ett smart sätt...
Och dessutom blev han kanonsnygg, självklart efter att först ha gett frisören nogranna instruktioner för hur långt det skulle vara och hur det skulle se ut när hon var färdig...stackars frisören, jag liksom såg hur sonen pratade öronen av henne...haha!
Men glassen var smaskens - det kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar