Summa sidvisningar

onsdag 22 december 2010

Kokt spagetti...

Överkokt slapp spagetti, tvärnit, mjölksyra...ahhhhhh!

Jisses, jag undrar vad min underbara PT hade käkat till frukost idag, haha, för dagens styrkepass blev något av det extraordinära, om jag får uttrycka mig milt...:-)

Efter de underbara utfallsövningarna, i sällskap av hantlar, var det dags att ge sig på chins - andas & låt som en rysk kulstöterska så går det bättre, jag lovar!
Sittande rodd på detta och så kom de äntligen...de berömda dipsen...!

De där ljuvliga, fyllda-med-hat-kärlek-dipsen...

Med armarna på bänken står jag redo och Angelica lägger en 10-kilosstäng i knät och jag tänker att "detta fixar jag!"...då säger hon: "Upp med fötterna också på pallen framför dig!"

Jag gjorde en, jag gjorde två...det svider...jag gjorde tre, fyra, fem, sex, sju, åtta...då hon säger "Kom igen, du har bara två kvar!"...varpå jag stönar fram: "Jag kan inte, jag orkar inte..." och så segar jag ihop över bänken, som en överkokt slapp spagetti...haha!

Helt ärligt, jag kan pressa mig till det yttersta, men nu tog det, rent fysiskt, stopp, tvärnit.

Tro nu inte att jag fick vila på detta, näää, hon plockade bort pallen, men var vänlig nog att lämna stången, och så var det bara att mosa på igen - oh yes!

Undrar om detta någonsin hände Arnold...?


Nåja, vi skrattade gott bägge två och sedan var det bara att hälla i sig lite vatten - aningen skakig i armarna dock - och så fortsatte jag mosa på, ivrigt påhejad och peppad av Angelica!

Nu ska det smaka gott med en kopp espresso och ett par smarriga hemgjorda wienernougat - mums!
   +  

1 kommentar:

  1. ha ha ha maria, du skriver så roligt!
    jag delar denna på min sida, för alla som är nyfikna.
    grymt bra jobbat idag, hoppas du är ännu mörare imorgon.
    kram & GOD JUL!!!!

    SvaraRadera