Summa sidvisningar

måndag 20 december 2010

Kortslutning i hjärnan..?

Jag undrar vad som händer med min stackars hjärna...För det mesta anser jag nog egentligen att jag är en tämligen intelligent kvinna, i mina bästa år...men ibland undrar jag verkligen..:-)

Ett axplock...
"Jag måste kratta rutorna på bilen innan vi kan åka!" (12 minusgrader ute)
"Kan du ge mig bomilen, jag måste ringa..."
"Åhh vad roligt att du fått hem Fittson & Pendus-väskan!" (En öva-på-matte-väska för skolbarn...)
"Härligt att anti-broms-systemet funkar så bra på bilen nu när det är halt..."
Ja, jag tror det räcker där...:-)

Vad jag lagt märke till är att när jag väl fått dansa zumba, eller fått köra ett stenhårt styrkepass, så går det bättre att prata och få fram rätt ord på rätt ställe så att säga.

Då känner jag mig som pånyttfödd liksom...


Vad betyder detta egentligen, hur ska jag tolka det...?
Jag tolkar det på mitt sätt - som vanligt - att om jag "slöar" och sitter still så blir hjärnan slapp som en överkokt spädgris - och om jag tränar & rör på mig så får även hjärnan motion och mår bättre...!

Jisses vad smart jag är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar