Summa sidvisningar

söndag 31 augusti 2014

Kompislöpning.

Löpning stod på schemat idag.
Enligt Coach Anita skulle det springas i tempo "så-att-det-nästan-inte-går-att-prata" i cirka 45 minuter.

Nu har jag lite problem med baksida lår.
Fick i onsdags ont på baksidan av knät.
Troligtvis en lätt inflammation pga överbelastning.

Men med skumrullerullning och stretch har det blivit mycket bättre.

Så, springa eller inte springa?

Springa såklart.
Men i eget tempo och inga feta backar.
Skönlöpning helt enkelt.
Och känna efter.

Jag tog med mig Charlie ut.
Då blir det nog ett lagom tempo.
Först gick vi som uppvärmning - jag förbereder kroppen för att springa och Charlie kissar och nosar sig redo.

Sedan körde vi på i 5 kilometer.
I schysst tempo.
Och knät inte bara höll, det gjorde inte ont heller.

Varvade ned med en kort promenad-runda.
Jag fick ned pulsen och Charlie fick nosa efter löptikar :-)

Körde sedan lite excentriska vadresningar samt löpstyrka.

Self-five!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar