Summa sidvisningar

tisdag 19 augusti 2014

Sova, sova, sova.

Sömn är bra.
Sömn är jättebra.
Sömn är jätteviktigt.

Jag sover både för lite, för få timmar, och för dåligt.
Och med dåligt menar jag dålig kvalité.
Jag har ofta värk i kroppen, vilket resulterar i att jag biter ihop käkarna, vilket i sin tur ger huvudvärk.

Imorse var det dags.
Trött som en gris. Huvudvärk och käkvärk.
Och som grädde på moset, yrsel.

Så, efter att ha avbokat min PT-träff, kröp jag resolut under min rosa mjuka filt och efter lite frukost somnade jag om.
Vaknade 3 timmar senare och kände mig som en ny människa - fantastiskt, eller hur!

Sedan swishade dagen förbi med skelettplugg, fika med dottern, äta lite, hålla Cirkel-cross på Apalby Friskcenter, yoga lite.
Avslutade med middag och mys i soffan.
Extra bonus: äldsta sonen var hemma på middag.

Tänk att en sådan risig start på dagen kunde förvandlas till en riktigt bra dag!

2 kommentarer:

  1. Hej fina!! Vi har ju setts genom Beyoga och Insta, där heter jag fjellis66. Du gav mig ovetandes hjälp ang ditt inlägg om plåstret för smärta. I vilket fall, så vet du att jag också har mycket smärta och jag har haft svårt att sova. Kolla in medveten andning ang att tejpa munnen på natten för att sova. Det är fantastiskt, sover bra och smärtan är mindre, låter lite märkligt men som yogini vet du ju hur viktigt det är med näsandning. Värt att testa kanske?
    Kramar till dig! Du inspirerar mig, starkt!!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig fining! Vad roligt att se dig här på bloggen!
    Jag har funderat på det här med tejpning men ärligt talat så törs jag inte då jag ofta är täppt i näsan på nätterna. Men jag kanske skulle ta och prova några pass med just olika andningstekniker?
    Kram till dig!

    SvaraRadera