Summa sidvisningar

onsdag 6 augusti 2014

PT, PT.

Member 24 och en av deras Personliga Tränare, Mattias, bjöd på teknikpass idag.

Och det kommer bli fler sådana pass framöver.

De bjuder in via facebook och så är det "först till kvarn" som gäller samt max fem deltagare.

Alldeles lagom. Då hinner man få coachning och pointers.

Idag var det Marklyft som gällde.
Deadlift och Sumo Deadlift.

Inga tunga vikter då fokus låg på teknik och att få kroppen att "koppla rätt".

För mig var det helt klart "vanliga" Deadlifts som kändes mest naturliga att göra.
Sumo Deadlift får jag jobba mer med, definitivt.

Dels är jag - av födsel och ohejdad vana - kobent. Inte mycket att göra åt där.
Men sedan har vi de stela höfterna.
Här finns det att jobba med och jag tror Yogan är rätt väg att gå här.

Yoga överhuvudtaget är en skön kontrast och en bra balans till just tung styrketräning.
Både i sinnet och för kroppen, rent fysiskt.

Summa summarum: en väl investerad timme kändes det som och jag kommer jobba vidare med båda varianterna av Marklyft.

Tack Mattias!

Video 1: Sumo Deadlift - teknik!


Video 2: Deadlift - teknik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar