Summa sidvisningar

torsdag 7 augusti 2014

Böj.

Idag har jag haft min första PT-träning med grymma Kristoffer.

Lite pirrig tog jag mig till gymmet, Member24, per cykel.

Tänkte: bra att vara uppvärmd.

Sedan blev det teknikpass innehållande böj, böj och mera böj.

Man kan ju fundera över hur jobbigt det kan vara att göra exempelvis OH Squats med en pinne.
Med en PINNE!

Tro mig. Det är galet jobbigt att nöta teknik.
Att peta i detaljer.
Det är det som är själva grejen.
Spänna kroppen på rätt sätt.
Andas.
Positionera fötter. Knän.

Ja, ni fattar.

Efter en timme av:
air squats, back squats, oh squats, lunges, deadlift, sumo deadlift,
så kändes kroppen rätt mör och härlig.

För att inte tala om den mentala delen som fick sin del av kakan.

Om det var skönt att cykla hem i lätt uppförslut?
Nä.
Men jag log stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar