Summa sidvisningar

tisdag 19 augusti 2014

Skrattretande smärtsamt.

Har under de senaste två veckorna lagt lite extra krut på att träna mage.
Och då med extra fokus på den inre magmuskulaturen.
Core.

Jag har dels vävt in olika övningar i mina vanliga styrkepass men sedan har jag gottat mig i Yogobes alla härliga yogavideos, både hela klasser men också s.k tutorials och teknikpass.

Idag kom belöningen. Eller vad vi ska kalla det.

Jag har grava problem att hosta.
Att titta på något humorprogram på TV går fetbort - jag kan inte skratta.
Skulle luta mig tillbaka i soffan ikväll - där den såklart är som djupast - och bara skrek till samtidigt som jag kände hur hela fejset skrynklades ihop.

Så, hur skulle då kvällens teknikpass i knäböj & frivändningar gå?
Som dessutom skulle följas av 90 minuter Yoga.

Kan intyga att det gick riktigt bra med både knäböj & frivändningar - hade sådan tur att jag slapp se grimaserandet, och frustandet behövde jag inte heller höra eftersom jag hade musik i öronen.

Yogan då?
Jo, den gjorde underverk med starka sköna bakåtfällningar, varvat med avslappnande framåtfällningar.

...men magen...ja, den magen.
Hoppas inte maken får för sig något så här på kvällskvisten, typ rulla runt i sänghalmen...det vore just snyggt att börja vrida sig i plågor...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar