Summa sidvisningar

tisdag 1 juli 2014

Yoga på hemmaplan.

Idag stod egentligen löpträning på schemat men jag har en ruskig träningsvärk i kroppen.
Typ lite överallt.
Men särskilt baksida lår samt ruuuuumpa.

Så det fick bli en liten omplanering helt enkelt.

Bestämde mig för att yoga hemma med Malin Berg och Inversion Yoga.

Jag har inte yogat hemma sedan vi lät lille Mike Tyson somna in.
Det har helt enkelt inte fungerat.
Jag har bara blivit ledsen.

För så var det tidigare när jag yogade hemma - så fort jag rullade ut yogamattan så kom den lille rackaren trippandes, skuttandes och skulle vara med.
Han ville liksom vara med överallt - sådär i allmänhet.
För att inte tala om att han ville - i synnerhet - vara under mig när jag kom ned i chaturanga.

Nu var det jag och yogamattan. Och så Malin Berg på tv:n.
Ingen misse som drygade sig ;-)

Men det gick bra ikväll.
Malins Inversion Yoga kräver fullt fokus, full koncentration. Andning, sinne, kropp - allt påkopplat.
Det fanns inte utrymme för något annat.

Ett tag var jag så svettig att jag - stående i Tranans position - halkar av mina armar, haha.
Tur det inte var i Kråkans position - för då hade jag stått på näsan :-)

En och en halv timme senare kändes det fantastiskt skönt att ligga i Savasana.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar