Summa sidvisningar

torsdag 10 juli 2014

Solskensfys.

Styrketräning stod på schemat idag.
Väskan var packad och jag var nästan på väg in på Member24 när jag snabbt som bara den tänker om.

Drar hem, byter om till träningskläder.
Tar min hemmaträningsväska och går ned till Pergolan.

Där kör jag på med ett egenihopsnickrat, anpassat för mig, styrkepass.
Ett pass med inspiration från bl a Lofsans träningspass - hon är grymt bra och inspirerande.

Värmde upp med knäböj, smal rodd och sprint i TRX.

Sedan såg det ut såhär:
40, 30, 20, 10 reps av:
* Knäböj med spänsthopp
* Korsande utfall bakom
* Utfall bakåt med armar ovan huvud
* Enbensmarklyft (jobba med ett ben i taget)
* Sidoutfall med litet hopp (jobba med ett ben i taget)

3 varv av:
* 10 Situps m axelpress, 9 kg mb
* 20 Crunches m böjda ben o liten boll mellan knäna
* 10 Ryggresningar med klapp på rumpan
* 20 Windshield wipers m liten boll mellan knäna
* 20 Criss cross
* 10 Sidoplanka hö
* 10 Sidoplanka vä
* 20 Russian twist 9 kg mb

3 varv av:
* 25 Criss cross
* 15/15 Cross over hö/vä
* 20 Rumplyft m bensänkningar
* 30 Flutter kicks
* 20 Hands to heels

4 varv av:
* 10 Hiplifts med blått gummiband runt låren
* 10 Statiskt Hiplift + knäna ut och in med blått gummiband
* 10 Crunches med blått gummiband runt låren

Avslutade med att yoga i ett starkt flow samt sedan varva ned och hålla några asanas lite längre, lite Yin-yoga-känsla typ.

Behöver jag tillägga att jag blev blöt på hela kroppen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar