Summa sidvisningar

söndag 13 juli 2014

Milstolpe.

Jag bara måste få skryta.

Jag tycker verkligen att jag idag nått en - av flera kommande förhoppningsvis - megastor milstolpe.

Och då måste jag få skryta lite.
Klappa mig själv på axeln.
Self Five.

Löpträning handlar det såklart om.

Idag var utmaningen från Coachen att springa i 60 minuter.
Inte stanna eller gå.
Springa i sextio minuter.

Bam!

Efter de första fem minuterna dök tvångstankarna upp: "Gaaah, nu är det 55 minuter kvar...!"

Men jag kopplade på pannbenet och försökte tänka på att springa med bra teknik, hitta flytet, hitta ett bra tempo.

Och vad bra det gick!

Målet var att springa i 60 minuter, i ett bra tempo, varken för fort eller för sakta.

Jag kom 8.66 kilometer på 60 minuter.

Inte illa pinkat enligt mina mått mätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar