Summa sidvisningar

måndag 28 juli 2014

Skillnader.

Det är lätt att bli hemmablind.
Både när det gäller att ha blivit en tjockis-person och när det gäller att ha blivit en vältränad person.

Igår red jag på islandshäst igen.
Det var några år sedan sist.
Och då var jag förvisso inte lika tung som jag var när jag var en tjockis - men jag var ruskigt dåligt tränad.
Visste knappt hur man stavade till bålstyrka typ.

Och igår dök de där onödiga gamla hjärnspökena upp...
"Jag kanske inte kommer upp på hästen?"
eller
"Stackars häst, jag som är så pass tung"

...Ja, ni fattar.

Men om vi går några år till tillbaka i tiden då?

Jotack.

Då vägde jag kring 98 pannor. Galet otränad. Noll kondition.

Men upp på hästen skulle jag.
Och det gick bra det med.
Men det gick fan så mycket lättare igår - och det var sååååååå mycket roligare att sitta stadigt, att inte behöva vara rädd att jag inte skulle kunna sitta kvar, att koppla av helt enkelt.

Första bilden är från juli 2005.
Andra bilden är från juli 2009
Tredje bilden är från igår, den 27 juli 2014.

It feels good to be strong.







2 kommentarer: