Summa sidvisningar

måndag 28 juli 2014

Tölt.

Idag hade min dotter Rebecca och jag, plus en kompis till Rebecca, Amanda, bokat in en turridning på islandshäst.

Ute på vackra Ängsö och på Ryssbo Gård kan man boka detta härliga äventyr.

Jag fick en vacker häst som hette Kjoni, även kallad Skånken.
Klassens clown var också ett kärt namn på denna buskorv. Och då kändes som att jag hade hamnat helt rätt :-)

Och vilken härlig häst!
Pigg & busig med mycket driv.

Och som vi töltade.
Det var liksom som att glida fram ovanpå vattenytan på en sjö.
Rumpan fick glida isär lite, precis som i yoga, och vips så var och Kjoni "ETT".
När vi var på väg hemåt fick de som ville galoppera.
Vad jag valde?
Att galoppera såklart :-)

Kuriosa:
Sist jag red så vägde jag cirka 72 kilo och var rätt så otränad. Jag hade på ett par år gått ned ca 30 kilo, allt med hjälp av promenader och en del pilates.
Jag kan lova att det var STOR skillnad att rida idag mot sist, 2009.
Benstyrka - bålstyrka - magstöd - starka ryggmuskler gör megastor skillnad.

Idag var det en avslappnad ridtur. Jag behövde ju inte sitta och spänna mig för att orka driva på hästen, eller för att hålla mig kvar för den delen. Idag skötte min starka kropp om den fysiska biten liksom sv sig självt.
Och på det viset kunde jag njuta tillsammans med Kjoni.

Bonus:
Jag fick tillbringa en extra eftermiddag tillsammans med min hjärtesnuffsa Rebecca, vilket för mig är oerhört värdefullt ♡.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar