Summa sidvisningar

torsdag 30 januari 2014

Snö-motionerar.

Jag fortsätter min "Jag ska bli frisk-resa".

Idag, sovmorgon, skönt.
Blev dock väckt redan kl 8 av "syster Stefan" - måste ju ha mina mediciner.

Sedan har jag anammat min fina vän Bettans koncept.
Mission: motion, dagsljus & frisk luft.
Så, på med vintermunderingen och stavar. Ut i snön och vinden som viner.

Och det är ju rätt så häftigt det som händer under dessa promenader.

Eftersom det är kall vinter, plus det faktum att jag går med stavar, så blir det inte så mycket mer än att tänka en massa under promenaden.

Det vill säga, jag kan inte plocka fram mobilen och ringa någon och babbla bort denna värdefulla tid.

Kvar blir tankarna.
Och de får flöda fritt. Komma och gå. En del får stanna kvar lite extra, medan andra bara får fladdra förbi.
Jag väljer.

Sinnet får vara fritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar