Summa sidvisningar

söndag 5 januari 2014

Child pose with a twist.

Jag jobbar intensivt min yoga nu när jag har det besvärligt med huvudvärken.

Fina Angelica har hjälpt mig med goda råd, och det tillsammans med mina egna förvärvade kunskaper gör att jag klarar mig rätt så bra.
Så bra som det nu går att klara sig i detta elände.

Tidigare idag gav jag mig på den lilla pallen i mitt rum.  Kröp ihop, bökade lite och jobbade in mig i en skön "barnets position". Extra skönt att låta huvudet hänga lite nedåt, trycket lättar lite.

Men. Detta gör man INTE på egen hand,  framförallt inte utan någon form av sällskap i rummet i alla fall.
Särskilt inte när man som jag är sjuk dessutom.

För självklart var jag ensam när jag gjorde detta - och lagom när sköterskan kommer in så håller jag på att tråckla mig upp från positionen - och BAM! - så låg jag där.

Summa summarum: ingen skada skedd - den här gången.

På eftermiddagen var maken och sonen och hälsade på - så då gjorde jag ett nytt försök, och det gick bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar