Summa sidvisningar

fredag 3 januari 2014

Ny infart - igen.

Kände imorse att det var något knas med vänster arm, typ nedanför armbågen.
Den kändes lite varm och lite bullig.
Men jag trodde nog mest att det kunde bero på att jag är sönderstucken i den armen...och lät saken bero.

Dagen gick...och jag hade liksom ont hela tiden.

Så när det var dags för påfyllning av smärtstillande  passade jag på att nämna det för sköterskan som kom för att ge mig medicin.

Hmmmm.

Det visade sig att den infarten - som de satte in igår, den tredje sedan i söndags - inte satt som den skulle.
Den hade åkt halvvägs ut ur armen, typ.
Och?
Jo, det betyder att det de sprutat intravenöst, istället har hamnat subkutant - under huden,  dvs HAMNAT FEL.

Tack för den.

Som tur var, var det min favvo-syrra som upptäckte detta,  så hon har åtgärdat det hela - utan smärta eller krångel.

Nu ska vi bara hålla koll på armen så att den där bullen försvinner.

Det är kul nästan jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar