Summa sidvisningar

lördag 25 januari 2014

Hårdkörning sliter.

Kände att jag inte orkade sitta still.
Ja, jag vet att det låter konstigt.
Men irritations-känslan av att vara sjuk, hjälplös och liten tog över & jag blev förbannad.

Så jag plockade och fixade, snabbdammade lite här & lite där och avslutade med att dammsuga.
Bröt ihop halvfärdig med städningen, gråtande, och helt slut.

Precis då kommer maken hem med voffen från promenaden och bara stirrar på mig.
Och stänger av dammsugaren och frågar om detta var något jag ville göra eller kände mig tvungen att göra.
Det var då tårarna kom...
Jag ville ju göra nytta. Men orken räckte inte till.

Maken styrde upp och tog över.

Nu har jag vilat lite, men ligger kvar ett tag till. Huvudet känns tungt och jag är trött.

Gillar tystnaden men saknar resten av familjen som är på kalas.

Zzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar