Summa sidvisningar

lördag 4 januari 2014

Nurse Scissorhands.

Seriöst.
En natt till som denna natt så lovar jag att jag bryter upp fönstret och hoppar ut.
Det är inget hot - bara ett löfte.

The Story goes like this (och jag ber er, ring inte vitrockarna):

Ont, ont, ont i kubik, ringer därför på klockan. .

Sitter i sängen, eller halvliggger, och inväntar smärtlindring...andas.

Och patrullen är snabb, vilket innebär att det kommer att gå åt rätt håll.

Jag känner att smärtlindringen tar så de lämnar mig ifred för att somna om.

Dricker lite vatten, halvsittande i sängen. Andas djupt ned i magen.

Å vips - hade jag somnat till - och vickat ur glaset! 

Å självklart fanns ingen plastfrotté i sängen eftersom de, och jag, inte tyckte det var nödvändigt. Ha!

Nåväl, bryter ihop, grinar o känner mig sååå ynklig, men ringer på klockan igen då...

Nybäddat blir det - och de har iaf ett leende på läpparna och skojar med mig - och jag hakar på, mellan hulkningarna :-)

Nya torra kläder ska jag få innan jag kryper ned igen.

Men först hinner jag ramla ur fåtöljen. ..satt liksom och somnade.

Men det ordnar sig säger mina båda änglar. 

Sedan är trosorna trånga i låren - och jag bryter självklart ihop och gråter om hur tjocka lår jag har - varpå sköterskan tar fram en sax,:"håll, säger hon till sin kollega"

--> Klipp - klipp! 

Nu har jag hotpants á la sjukhus-stajl.

Idag är en ny dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar