Summa sidvisningar

tisdag 7 januari 2014

Rivstart.

Vaknade imorse av en vidrig huvudvärk.
Ja, alltså precis som vanligt senaste veckan.
Ringer på klockan och det kommer en sjuksköterska som säger: "Självklart ska vi ordna det,  jag hämtar grejer".

...

Och så säger hon: "Nålen funkar inte. .."
Jag: "Nej, nej, nej! "

Nåväl,  bara att hänga med och låta dem jobba.
Det är bara det att jag känner en viss frustration (läs: PANIK!) då denna nål, som nu inte funkar längre, är nummer sex (6!) i ordningen - sedan söndagskväll,  den 29/12 - som inte vill vara med.

...

Lång historia kort.
Efter sju (7!) plågsamma försök (OBS! Jag är varken sprut- eller stickrädd) - samt byte av sjuksköterska någonstans efter hälften av försöken - får de till slut till det.

Det normala efter en sådan här rivstart är väl kanske att man känner sig superpigg, typ "woohoo!".
Men ärligt, efter varje sådan här pärs, så känner jag mig mer som en urvriden disktrasa.

Därav dagens mössval.
Önskar jag hade haft en tröja med ett stort FETT fulfinger på också.
Då hade jag känt mig mer komplett så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar