Summa sidvisningar

onsdag 29 januari 2014

Prövar mig fram.

Det tar på krafterna att vara så sjuk som jag har varit - och till en viss del faktiskt fortfarande är.
Att spendera nästan en månad på sjukhus - bli halvt galen av smärta, att drabbas av en sådan vidrig smärta jag inte ens trodde var möjlig.

För att inte tala om rädslan som infann sig. Inte bara hos mig.
Rädslan jag såg i makens ögon.
Rädslan jag såg i barnens ögon.
Rädslan jag såg i Bettans ögon.
Och, kvickheten, rappheten, effektiviteten - kanske inte rädslan, utan mer att det faktiskt kunde vara riktigt bråttom - jag såg hos läkaren på Akuten.

Det sätter sina spår.

Men jag har bestämt mig.

Jag ska ju bli frisk. Fullt återställd. Normal (så "normal" som jag är i vanliga fall alltså *fniss*).

Och det går framåt, åt rätt håll - det känns riktigt bra.

Jag ber, håller tummarna, rabblar mantran, omger mig med positiva och energihärliga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar