Summa sidvisningar

fredag 3 oktober 2014

Om att finna kraft.

Min pappa har drabbats av cancer.

Hela livet ställdes på ända när beskedet kom.
Och ändå kände jag på mig att saker och ting inte på långa vägar stod rätt till.

Igår grät jag mest hela tiden.

Sov helt okej med lite hjälp av ett litet piller. Tacksam.

Idag på eftermiddagen kände jag att jag behövde fylla på med energi.
I vanliga fall när jag kanske bara är lite slö och trött brukar zumba göra underverk. Det är så mycket glädje i att dansa.
Idag behövde jag få träna hårt.
På egen hand.
Inte känna att jag måste hålla upp någon slags fasad.
Bara värma upp och så köra på.

Armar och mage/rygg blev det.
Så djävulskt jobbigt - och asskönt.

Avslutade med intervaller på säck samt en Tabata i handstående.

Done. No more, no less.

2 kommentarer:

  1. Men usch!!! .. blir helt tårögd här hemma. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det är en cancer som går att jaga bort och att din pappa är stark nog att övervinna skiten!!!! Massor med kramar till dig // Malin

    SvaraRadera