Summa sidvisningar

söndag 7 september 2014

Uppmjukad & härlig.

Aningens stel i kroppen idag.
Vad konstigt.
Jag som bara körde fem träningspass igår.

Knäpp?
Javisst.
Och skitglad.

Hur som helst.
Ingen träning idag.

Bara skön vovveprommis och sedan 90 minuter yoga.

Och nu skriker väl någon högt: "Hallååååå, nu har du väl tränat i alla fall!"

Nä. Inte enligt mina mått mätt.
Inte enligt mina styrketräningsmål.
Inte enligt mina konditions-/löpmål.

Yoga gör jag för att det är skönt. Kravlöst. Prestationslöst. Svårt. Utmanande. Uppfriskande. Stärkande.Vilsamt.
Ja, lite som Livet själv typ.
Det bara är.
Förvisso övar jag på saker inom Yogan också. Men jag anser inte att det ingår i mina styrketräningsmål.

Det SKULLE kunna ingå som mål när det kommer till stretch, avslappning, rörlighet, mindfulness.
Men det funkar inte för mig. Då blir det genast till prestation. Och det gör jag inte på yogamattan.

Leker däremot, det gör jag gärna på yogamattan.
Och så skrattar jag rakt ut ibland. Eller fnissar hejdlöst. Ibland kommer det tårar.
Allt är tillåtet.

Ikväll har jag fnissat åt Milla Floryds härliga uttryck - och det går liksom inte att beskriva det hela, man behöver uppleva Milla :-)
Och Johanna Anderssons härliga MOJO Yoga 1 - tillåtande men utmanande. Glädjefyllt och starkt.
Tack Yogobe!

Egen Savasana till min egen skön-musik.

Mår kalasbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar