Summa sidvisningar

tisdag 16 september 2014

Aktiv meditation.

Kan man meditera i rörelse?

Jag vet faktiskt inte vad reglerna säger.
Om det nu finns några meditations-regler vill säga.

Jag inbillar mig att man liksom kan meditera lite som man vill.
Att det liksom känns bra. Bra i både kropp och knopp.

Och vad är bra då?
Ja, det beror väl på.
Det beror på vad ditt syfte med meditationen är. Vem du är? Hur vill du att det ska ska kännas?

För mig är det olika. Olika från gång till gång. Från dag till dag.

Idag ville jag röra på mig. Inte sitta på min meditationskudde. Inte ligga på yogamattan.
Så jag tog Charlie med mig på promenad.
Ut i skogen.
Prata med hunden. Titta på naturen, uppleva den.
Låta tankarna komma och gå som de vill.

En timme senare kändes det lite lugnare i huvudet.
Sorterat och lugn & ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar