Summa sidvisningar

måndag 8 september 2014

Jag glömmer stanna upp.

Mycket har hänt sedan januari i år.
Och då syftar jag på min otäcka resa med fruktansvärda huvudsmärtor och synrubbningar.
Så hemska smärtor och symptom att jag faktiskt hamnade på avdelningen Akut Stroke- och Neurologi.

Idag har vi lagom hunnit komma in i höstmånaden September och jag håller som bäst på att utbilda mig till Personlig Tränare.

Det är en rolig och utmanande, men tuff utbildning.

Både rent mentalt men också fysiskt.
Fysiskt på två sätt. Dels är det påfrestande att sitta still, dels kommer det bli fysiskt ansträngande med att träning och alla genomgångar och utvärderingar.
Men det kan jag ta. Och ta mig igenom.

När det gäller den mentala biten så är det klurigare.
Senaste veckan har jag haft hela familjen Jante på besök i mitt huvud. Och de är INTE välkomna på något vis. De betalar ingen hyra och de är dessutom fullständigt odrägliga.
Jag har dessutom känt mig trött i hjärnan. Lite som seg kola, sirap typ. Haft svårt att fokusera mellan varven.

Ikväll försökte jag kasta ut familjen Jante. Ett första steg till att må bättre mentalt.
Via Yogan kan mycket gott komma så jag gjorde ett försök med att köra ett lite lugnare mer avslappnande pass - med Yogobe såklart - samt avslutade med egen meditation och mitt nya Mala.
Och det gjorde någonting. Jag är inte på långa vägar "klar" men det är en god början.

Men så slog det mig att det egentligen inte har förflutit så lång tid sedan vändan på ASN.
Drygt sju månader. Det är ingenting.

Och det är ju så med mig att jag kör på när jag mår bra.
Och då kör jag på - all in. Och all-in kanske inte är optimalt, just nu, eller än.
Jag är ju faktiskt deltidssjukskriven fortfarande - och det av en anledning.
Och det är här det slirar lite liksom.
Jag glömmer bort mig lite. Jag glömmer stanna upp lite.

Det kan låta så här hemma hos oss:
Jag: "Jag går och lägger mig och vilar en stund."

Maken: "Ja gör det, det gör du rätt i"
...
Om jag lade mig och vilade? Nej, jag började plocka i ordning bland papper, sorterade tvätt som skulle tvättas, eller satte mig och pluggade. Ja, ni fattar.

Gör om - gör rätt.

Koppla på ödmjukheten inför Livet och att jag ska få bli helt frisk och faktiskt få jobba med det jag känner passion för.
Sluta lalla runt - gå och lägg mig när jag behöver.
Krama mig själv lite oftare.
Meditera mera.

Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar