Summa sidvisningar

fredag 11 mars 2011

Självbehärskning...

Fredagen till ära var det dags för mitt andra styrkepass (av tre) denna vecka - taggad till max - trots endast ett par timmars sömn inatt!
Dags för Styrkepass A med andra ord...och det är då utmaningen kommer...!

Uppvärmningen gick finfint, om än att den fick lov att utföras på min värsta hatmaskin - Stairmastern - seriöst...jag får en nära-döden-upplevelse varje gång jag använder den - vem f*n uppfann den egentligen?
Nåja, jag kör på enligt Pass A, som då är fokuserat på Ben, Rygg, Bål och det är då det märkliga sker...
Det är då jag liksom börjar intala mig själv att: "Äsch, kör lite axlar också, och lite triceps, det gör väl inget, det är ju så roligt..."
Men jag lär mig hela tiden - så jag säger bestämt  N E J  till rösterna i huvudet...!
Och så säger jag  J A  till de övningar som faktiskt ingår i just Pass A och lägger all min fokus på "här & nu" och på något outgrundligt sätt infinner sig den där häftiga känslan som min PT hela tiden pratar om - känslan av F L O W!
Jisses vilken härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar