Summa sidvisningar

onsdag 30 mars 2011

Är jag dum...eller?

Hmmm, kan så här i efterhand inte annat än skratta åt eländet...haha!

Eftermiddag och kväll tillbringades hos min storaste unge, som ska till och flytta (igen), och det var packning av grejor som gällde.
Dock gjordes självklart avbrott för mat och det var där det började...!

Vi började av någon anledning prata om matematik och olika sätt att räkna, varpå storaste ungen ger den minstaste ungen, som för övrigt endast är  T I O  år, en lagom svår uppgift att räkna ut - en uppgift på gymnasienivå för att vara exakt.


Den minstaste ungen skrattar då lite rått och kläcker ur sig svaret - medan jag fortfarande funderar på vad som menades med uppgiften...hallååååå!

Jaaa, så där fortsatte det ett tag och jag sitter här nu, några timmar senare, och funderar på om jag verkligen läste Matematik A på gymnasiet, eller om jag låtsades?

1 kommentar:

  1. Haha, han fick ju bara enkla ekvationer av mig... :P typ 3x-3=6. Han löste dem ju galant och i huvudet dessutom, hihi! =)

    SvaraRadera