Summa sidvisningar

tisdag 22 mars 2011

Fett- & fläskkvartetten?


Hmmm, detta med kroppen, fett%, vatten%, muskelmassa etcetera, etcetera...det är  I N T E  helt lätt.

Självklart är det viktigast att jag  M Å R  bra och att jag känner mig bekväm i min egen kropp...

...men...

Jag ska erkänna...lite panik får jag nog när vågen hoppar upp ett snäpp...Nästan så jag drar mig lite för att ställa mig på den...

Av någon anledning infinner sig tankar som..."Ska jag bli tjock nu igen?", "Hmmm, varför har inte maken sagt att jag lagt på mig?"...ja, ni fattar...!

Samtidigt, långt bak i huvudet  V E T  jag att det inte är något att hetsa upp sig över...Jag tränar ju styrketräning och drar på mig både muskler  O C H  mer fett per automatik.

Men för att släppa dessa tankar så har jag helt enkelt jagat rätt på min underbara PT Angelica så får vi resonera oss fram till hur jag ska göra.

Nu ska jag mata kissarna och sedan dra till käraste kusinen i Sätra Brunn för en kopp kaffe och få en härlig stund med lite skvaller & kackel på tu man hand, utan karl & ungar :-)

2 kommentarer:

  1. Men hallåååååå du gav dig själv svaret ju.....du tränar ju sjuuuukt mycket styrketräning!! Klart du lägger på dig muskler! Och det väger mer än fett!! Så vännen, coooooola ner dig några hekto och tänk på hur snygg och slimmad du kommer bli istället! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. ses imorgon maria, det är alltid skönt att stämma av och ventilera sina tankar! vi checkar av att du har bra propotioner på träning och mat, och det är bra om du tills imorgon ärligt försöker hitta målfokus för din träning; det är i princip omöjligt att både öka i styrka och muskelmassa och samtidigt minska i fettprocent, då måste du verkligen dieta och helt fokusera på träning... en inte så rolig livsstil...
    så vad är viktigast för dej i nuläget?

    kram Angelica

    SvaraRadera