Summa sidvisningar

lördag 5 mars 2011

Choklad...

Min PT frågade mig häromdagen om jag verkligen njuter av mina vilodagar, alltså när jag vilar från träning...
Nja...sade jag tvekande...Jag tycker fortfarande det är "olätt" att vila helt från träning. Inte för att jag ser träning som ett tvång, utan mer att det helt enkelt är så himla kul.

Så idag tänkte jag att jag skulle försöka tänka lite extra på just att njuta...att bara vara....att vara "här och nu" fullt ut.
Romerska och Relaxen fick det då bli, tillsammans med bästa kusinen Carola!
Inga behandlingar hade vi beställt utan vi tog resolut med oss lite egna pryttlar och fixade vår egen SPA-eftermiddag!
Och så underbart det blev, på alla sätt och vis!
Vi skrubbade oss, både högt och lågt, packade in håret i en härligt doftande hårinpackning, svettades som tokiga i ångbastun...och det bästa av allt, vi pratade ut, pratade ut om i princip allt, så det stod härliga till!
Det var nog så att vi till och med pratade både på in- och utandning :-)

Ja just det, höll på att glömma...vi lade självklart varsin ansiktsmask, en chokladmask, som doftade ljuvligt...nästan så jag kände mig frestad att äta opp den istället för att smeta in ansiktet med den, haha!
Kan lova att vi kände oss riktigt rosiga och vackra efter denna dag...och då syftar jag inte bara på kroppen - själen fick sitt också på något underligt sätt och det kändes alldeles underbart!

2 kommentarer:

  1. Guuu så skönt med en sån dag, det är du värd:D

    SvaraRadera
  2. Vad bra, för detta har jag en känsla av att du också behöver "träna" på, att slappna av och ta det lugnt! Det låter som en kanondag! Kram!

    SvaraRadera