Summa sidvisningar

fredag 27 december 2013

Avslappning med energi.

Yogalong stod på schemat idag.
90 minuter stark och härlig yoga under bästa Angelicas ledning.

Inplanerat och efterlängtat.
För att jag vill.

Jag vill fylla på min kropp med härlig energi och skön styrka.
Och jag vill fylla på min knopp, med stärkande andning, utrensning av "trista" tankar och känna mig stark även mentalt.

Yogan fungerar för mig som en härlig kontrast till den tunga styrketräningen.
Jag finner balans genom att yoga.

Idag blundade jag mig genom nästan hela yogaklassen. Fantastiskt skönt, och stärkande, att ge sig hän och verkligen lyssna och låta sig guidas fram.

Sedan att grannen lyckades med konststycket att somna och börja snarka under den relativt korta avslappningen, ja det ler jag bara åt.
Jag har själv varit i en livssituation där jag slocknade så fort jag kom in på min gruppterapistund - jag kunde helt enkelt inte hålla mig vaken.

Numera kan jag slappna av under avslappningen och sedan känna hur jag fylls av glädje och energi. Och då kommer leendet av sig själv.

Namasté.

1 kommentar:

  1. Hej Maria!!

    Återigen, vilken härlig blogg du har och jag gillar skarpt ditt sätt att skriva och beskriva :)

    Jag behöver verkligen hitta en bättre balans i livet och yogan är ett sätt att närma mig det, men jag behöver nog göra lite prioriteringar och omvärderingar....

    Som jag förstår så har du gjort din resa, så då kan ju jag gå på kurs hos dig ;)

    Ha det gott!
    Jennifer Andersson (på yogobe och insta)

    SvaraRadera