Summa sidvisningar

tisdag 11 juni 2013

Tung träning.

Ja, vad är tung träning, egentligen?
Måste man lyfta svintunga hantlar på gymmet?
Eller måste man springa en mara?
Jonglera med en skivstång?

Jag tror att det är högst individuellt. Vi har olika mål med vår träning, vi har olika förutsättningar, såsom ålder, kön, krämpor, fysiska hinder eller utmaningar.

För mig handlar tung träning om att jag ska, i någon form, ta ut mig rent fysiskt.
Jag vill känna att min kropp svarar på den träning jag gör, på det jag "utsätter" min kropp för.
Jag vill fortsätta utvecklas - både fysiskt och mentalt.
För så är det, det händer en hel del i huvudet när kroppen får jobba, och det är en härlig känsla.

Igår hade jag PT-dejt och vi körde mycket yoga, tunga vikter och så belönade jag mig med sköna & tunga marklyft.
Och tro mig, det känns idag :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar