Summa sidvisningar

onsdag 19 juni 2013

Ryktet går.

När jag håller mina träningsklasser inleder jag alltid med information om hur klassen är uppbyggd och så brukar jag checka av om det finns några frågor eller funderingar.

Igår blev jag lite full-i-fniss.

Jag fick en fråga:
-"...ehh, ja, alltså, det går ett rykte..."
Varpå jag, lite nervöst, skrattar till och frågar vad det är för rykte.
-"...jo, det går ett rykte om att vi ska hoppa grodhopp..."

Haha, jajamensan, det ska vi göra, förklarar jag.

I detta fallet behövde vi köra en alternativ övning då det fanns deltagare som har ont i sina knän - och då blir jag så glad över att man ställer sin fråga - för det finns alltid alternativ!
Det handlar om att vi är olika, vi har olika förutsättningar, det handlar om ålder, krämpor, tidigare skador - bland annat.

Så tveka aldrig - ställ din fråga till instruktören, det är vårt ansvar att kunna vägleda och stötta alla deltagare.
Och om jag fnissar....Det har såklart inget med själva frågeställningen att göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar