Summa sidvisningar

fredag 27 juni 2014

Kinderägg-afton.

Core & knytis stod på schemat ikväll.
Och kvällsdopp därtill.

Bästa Angelica inledde med peppande musik och skön uppvärmning.
Vädrets makter stod på vår sida, även om regnmolnen hängde lite oroväckande ovanför oss.
Angelica fortsatte coacha oss genom en härligt stark och skön core-klass.
Hela kroppen fick jobba hårt - men hela tiden utgick vi ifrån att stärka vår core, vår kärna.

Starka utfall - både framåt & bakåt, plankor i alla möjliga varianter, armhävningar & upphopp, rygglyft & benlyft.
Allt detta - och lite till - i ett skönt flöde.

Skönt vederkvickta, som Angelica uttryckte det, blev vi allihopa vill jag lova.
Avslutade klassen med härlig stretch.

Sedan var det dags för kvällsdopp.
Brrrr.
Hur skulle detta gå?
I tisdags badade jag i 24-gradiga Egeiska havet.
Vid Borgåsunds båtklubbs brygga, ca 17 grader.
Från början hade jag sagt att jag inte skulle bada, samtidigt som jag hade gett mig den på att utmana mig själv lite oftare.
Och efter att ha larvat mig en stund, ståendes på stegen ned i vattnet, så simmade jag ut!
Modigt värre, för att vara mig.

Vederkvickt igen då :-)

Och så in i den vedeldade bastun ett tag - för att sedan doppa sig igen.
Avslutade med en längre stund i bastun och det var superskönt att bli så där eldigt varm i hela kroppen.

Gissa om det efter dessa bravader smakade extra gott med mat i detta härliga sällskap?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar