Summa sidvisningar

onsdag 14 augusti 2013

Upptäckt.

Igår på gymmet upptäckte jag en häftig grej!

För det första var jag trött redan när jag klev in på Member 24, hehe, smart...NOT!

Men, men..nu hade jag valt att göra på detta viset idag - det vill säga köra Zumba Fitness INNAN gymmet - och styrkepass EFTER.
Så, fokus på mage, rygg, axlar, bröst - no legs thank you :-) - och det gick ju riktigt bra!
...
Så, vad var det jag upptäckte då?
Jo, att jag kan bromsa med magen.
Japp. Så är det. Skickligt va´?
Och när behöver man kunna bromsa med magen då?
Jo, när jag är färdig på gymmet så brukar jag vara kvar en stund extra och köra lite stretch, och då gärna med inslag av Yoga.
Att köra Downward Facing Dog är en superskön stretch för ryggen och baksida ben.
Och det är här bromsen kommer in i bilden.
Mattorna på Member 24 är lite halkiga tycker jag. Särskilt när man är lite svettig.
Händerna glider...fötterna glider... och det blir ingen snygg hund.
Om man inte bromsar med magen vill säga - för vips så slutade jag glida - wow!

Slutsats?
Teknik är viktigt även när det kommer till stretch - både för att undvika att skada sig och för att stretchen ska ta på rätt sätt.

Bra där till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar