Summa sidvisningar

onsdag 14 augusti 2013

En liten duva.

Njae. Någon liten duva är jag väl inte direkt, haha.
Jag ses nog mer som en liten skata :-)
Men, min favoritstretch för rumpa och utsida lår, höft, är just Duvan. 
Duvans position kommer från Yogan, och den har gjort - och gör fortfarande - fantastisk nytta för min kropp.
Från början,  när jag och Duvan inte var så bekanta med varandra, var jag ruskigt stel i mina höfter. Så stel att jag knappt kunde komma upp med överkroppen.  Kunde mest ligga ned, framåt, över det främre benet.
Men, skam den som ger sig!
Envist har jag fortsatt göra Duvan - efter varje pass som sagt - och nu känns det som att jag närmar mig, som att jag snart kan sitta helt rak i ryggen innan framåtfällningen.
Så, när ni vill - verkligen vill - göra något särskilt, uppnå något ni önskat sedan länge, oavsett det gäller träning, baka den perfekta kakan eller stå på händer - så är det enkelt.
Träna på det och sedan "ba gört" - det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar