Summa sidvisningar

söndag 11 augusti 2013

Bara bus.

Dagens Bootcamp avlöpte riktigt bra, jag är supernöjd, både med mig själv och mina härliga deltagare.
Jag gillar att vara väl förberedd - det är till både min och mina deltagares fördel - allt blir så mycket enklare då. Sedan behöver man som instruktör naturligtvis ha förmågan att snabbt kunna plocka om och även improvisera.
Hur dom helst - vi körde en skön dynamisk stretch, squats och rörlighet med pinne (axlar, bröstrygg) som uppvärmning, och sedan körde vi på med både styrka och explosivitet.
Jag hade mycket fokus på bålstabilitet då det för mig är en otroligt viktig del i all träning. Vi lade även tyngd på teknik - dels för att undvika skador, dels för att träna rätt muskler - riktigt bra!

Vi lekte loss med Powerbands, slägga & däck, rundstavar (Corestick à la snålvarianten), stockar - och vattenfyllda 2-liters juicedunkar som redskap - vilken mix!


Efter 90 minuter effektiv och stark träning kom belöningen, eller en av belöningarna: Zumbabus med Sara!
Alla var rätt så möra men självklart bangade ingen - tvärtom - med ett leende rullade vi loss med höfterna och det var sååå härligt!
Skön stretch på det och sedan kastade vi oss i poolen - jag tror jag gastade värst...it was freeeeezing, haha!
Och sist men inte minst - jag fick ett par presenter också - haha!
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar