Summa sidvisningar

tisdag 6 augusti 2013

Överraskning.

Ikväll var det dags igen.
Summerfitness på Djäkneberget - ett fantastiskt evenemang där Dansverkstan i Västerås och nätverket Vänliga Västerås samarbetar för att så många människor som möjligt ska få chansen att testa på härlig fysträning.
Normalt sett kör jag mina utomhuspass utan redskap - eller förresten, vi har ju alltid ett redskap - vår kropp.
Och den belastningen går inte av för hackor.
Men ikväll busade jag till det och tog med lite tyngd till att ha till stationen med utfallsstegen.
En medicinboll på 9 kg plus några 2-liters juicedunkar, dagen till ära fyllda med vatten.
Och eftersom vi körde vår cirkel 4 varv fick alla chansen att prova och känna skillnaden - för det gör skillnad! Det behöver inte vara särskilt tungt för att det ska ge lite effekt.
Det blev en toppenkväll - med 30 deltagare (!) - som alla kämpade och gav järnet. Ja, några försöker alltid fuska, haha, men jag brukar se det mesta och ryta i lite :-).
För så är det när man börjar bli lite trött, då tar man till fusket, och då räcker det med att jag slänger mig ned bredvid och kör några reps tillsammans med dem, jag tjoar och peppar - då har de allra flesta lite till att ge.
Och visst log alla på slutet - med svetten drypandes :-)
Bra jobbat allihopa - ni gjorde min kväll och ni ska vara stolta över er prestation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar