Summa sidvisningar

måndag 10 november 2014

På G.

Har inte löptränat på lite drygt två månader.

Då höft och knä krånglat valde jag, i samråd med min Sjuka Gymnast, att hålla upp med löpningen ett tag.

Och det har jag gjort - bra där Maria.
Sedan har jag kört en del rehab samt så kallade PPT-övningar.
Prioriterad Progressiv Träning.
Det vill säga, jag har jobbat med att stärka upp mina svaga länkar.
De länkar som jag misstänker har lite del i både höft- & knäspök.

Men nu känner jag mig tillräckligt bra för att ta upp löpningen igen.

Så ikväll var det dags.
Max 15 minuter och kring två kilometer.
Schysst tempo, lite varierad lutning.

Och det gick ju riktigt bra ju!

Men, jag var duktig och klev av efter 15 minuter och förflyttade mig till en Crosstrainer för att där fortsätta mitt konditionspass.

Känner inte att jag vill riskera något bara för att det gick så bra att springa.
Nu kör vi, lugnt och metodiskt.

Jag har en plan och den håller jag mig till.
Efter träningen fick maken äran att köra lite assisterande hamstringstretch.

Undrar vilka som hade roligast, vi eller övriga på gymmet ;-)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar