Summa sidvisningar

tisdag 18 november 2014

Från tårar till skratt.

Den här tisdagen började med sorg, ilska, maktlöshet och tårar.

Cancer.

Inte så att jag är drabbad själv.
Inte direkt. Men indirekt.

Och idag blev jag varse att jag inte kan påverka ett enda dugg.
Inte cancern, inte beteende, inte tjyvrökning, inte att inte äta mat.
Inte ett dugg.

Men det finns en sak jag kan göra.
Och det är att jag kan välja hur jag ska förhålla mig till allt detta elände.

Gråta är okej. Ett tag.

Sedan gäller det att ta sig ur det.

Och då är träning den bästa tänkbara medicinen.

Ikväll valde jag Zumba Fitness med grymma Linda Hemrell på Dansverkstan.
Wow! Energi, glädje och svett - i kubik.

Toppade min träningskväll med Yoga på hemmaplan.
Självklart fick jag sällskap på mattan av Charlie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar