Summa sidvisningar

söndag 16 november 2014

Övningskörning.

Som nybakad Personlig Tränare känner jag mig alldeles nipprig av iver och glädje när jag sitter och fnular på hur jag ska få till de absolut bästa träningspassen för just den specifika och unika klienten.

Jag tänker på kundens mål & syfte, bakgrund, förutsättningar - bland annat.

Och så skapar jag. Och justerar. Lägger till och drar ifrån. Putsar.

Sedan är det så för mig att jag testkör de träningsupplägg jag skapar.
De ska ju liksom vara optimala för just den klienten.
De behöver inte vara optimala för mig, men det får ju - gud förbjude - inte bli så att jag knappt orkar ta mig igenom ett upplägg, och så ska min nybörjar-klient köra det.

Så, idag har jag testat några upplägg.
Imorgon är det min klients tur - galet spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar