Summa sidvisningar

onsdag 21 januari 2015

Dag 21.

Dag 21 och snön har yrt hela dagen.
Det har ju för tusan snöat både på tvären och på höjden.
Härligt om du frågar mig. I like snö.

Undrar om man kan yoga i snö?
Klart man kan.
Man kan väl yoga var som helst?

Idag har jag valt att inte köra någon fysisk yoga alls.
Dels har jag tränat annan träning - närmare bestämt tre tuffa styrkepass - och orkade helt enkelt inte något mer fysiskt. 
Dels har jag en känsla av att jag behöver något annat emellan varven än just det fysiska.

Så, jag tog tillfället i akt att lägga fokus på meditation.
Eller i alla fall mindfulness.

Jag är inte helt säker på vari skillnaden ligger.

Det jag kan säga med säkerhet att det är här jag möter motstånd.
Det är här jag får lov att utmana mig.
Det är obekvämt.

Jobbiga tankar dyker upp.
Jobbiga tankar försvinner.
Jag blir lite ledsen.

Och jag tänker, att det är precis det här jag behöver.

Tålamod. Tillit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar