Summa sidvisningar

fredag 12 december 2014

Tonvis.

Jag önskade mig knäböj.
Och fick knäböj.

Först uppvärmning såklart.
Generell uppvärmning för hjärta och lungor.
Specifik uppvärmning inför det som tränas skall.
Knäböj betyder att följande behöver värmas upp samt checka av rörlighet:
#Fotleder
#Höfter
#Knän
#Bröstrygg

Nåväl.

Sedan blev det till att böja, böja och böja.
Och min Personliga Torterare lassade på.
Han peppade och pushade.

Precis sådär lagom balanserat så jag både ville slå honom OCH krama honom.

Och herrejösses vad det blev många.
Både många knäböj och många kilon.

Jag satte mitt PB idag - för första gången någonsin.
Från att i våras ha klarat 5x5 på kring 55 kg som bäst, satte jag 70 kg idag.

Superstolt är jag.

Efter vi hade hittat mitt 1RM så var det dags för ett sk Komplex.
"Every minute do 8 reps of back squats, for 10 minutes"
80 back squats med först 45 kg på stången, sedan 40 kg efter att ha skalat av.

Totalt antal kilon: 5970.

Gissa hur mina ben känns?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar