Summa sidvisningar

torsdag 11 december 2014

Feelgood.

Feelgood. I feel good. I feel great.
Måbra. Jag mår bra. Jag mår fantastiskt.

Jag gillar ju all slags träning.
Och jag gillar framför allt kontrasterna.

Tung styrketräning - pilates.
HIT - yinyoga.
Boxning - meditation.

Ikväll har jag boxats.
Boxats med grymma tjejer. Och så vår grymma tränare Billy såklart, som inte är en tjej :-)

Och likväl som Yogan sätter igång saker i både kroppen och knoppen, så gör boxningen detsamma.

Både under själva träningspasset och efteråt.

Varje gång är det samma visa när jag kommer hem.
Maken bara skakar på huvudet och ler.
För jag blir alldeles nipprig när jag kommit hem.
Studsar, babblar, skrattar.
Lite som ett övertrött barn :-)

Och jag mår så jäkla bra.
Boxningen i sig ger kraft och energi.
Tjejerna jag boxas med ger energi och glädje.
Tränarna gör så att jag växer, växer som person, som individ.

Kärlek i kubik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar