Summa sidvisningar

tisdag 30 december 2014

Ifatt.

Hur hinner man ifatt sig själv?

Klurig & filosofisk minsann.

Med en 47-kilos pappa inlagd på onkologen och en mamma med åderförkalkning i både ben och hjärna så är det redan där överfullt.

Därifrån behövs det inte särskilt mycket för att det ska rinna över, brista, packa ihop.

Jag tränar för att min kropp mår så galet gott av det.
Jag tränar för att jag tycker det är kul och utvecklande.

Jag tränar för att orka.
För att mäkta med när Livet knackar på.
När det blåser.
När det rinner över.

Idag stod det styrketräning på schemat men det gick fetbort.
Inget fokus = inte lyfta tungt. Alldeles för hög skaderisk.

Zumba. Yes, så blev det.
Musiken, rörelsen, glädjen.
Och buset.
Flåset.
Magkontroll.

Skönt svettig och väl genomarbetad kropp.
Love it.

Nya tag imorgon.
Upplägget heter "lyft & drag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar