Summa sidvisningar

fredag 19 december 2014

Snart 11 månader.

Idag när jag till slut lyckades landa lite kom saker och ting lite ifatt.

Har haft ett par köriga veckor, framför allt mentalt sett, där fokus har legat på "starta-eget", på mitt varumärke, på vem jag är, på vem jag vill vara.
Parallellt med att tänka "ekonomi" och då snackar vi inkomster/utgifter, skatter, moms, likviditetsbudget.

Och så idag när jag nådde en, av flera, milstolpe, var det dags att stanna upp lite.

Reflektera. Andas. Vara still i tanken. Andas.
Att sluta prata på både in- och utandning.

Var befinner jag mig idag?
Var befann jag mig för lite mindre än ett år sedan?

På en strokeavdelning.
Jävligt svårt sjuk.
Jävligt rädd.
Jävligt smärtlindrad med hjälp av både det ena och det andra.

Idag är jag frisk. På riktigt.
Och vad grejer jag faktiskt hunnit med att göra under min väg tillbaka.
Jag har pluggat, tränat, sovit middag, promenerat, umgåtts med fina vänner, kramats med familjen, pluggat lite till, tagit sovmorgon, tränat lite till.
Och så har jag ju faktiskt utbildat mig till Licensierad Personligt Tränare.
Fatta.

Och nu är jag på "G".
Saker och ting har fått växa fram och det liksom bara landar.
Helt självklart. På riktigt.

Nu blev det lite flummigt, men så är det ju med Livet - på riktigt, saker och ting är inte svart eller vitt. För mig är det mer regnbågsfärgat och alldeles fantastiskt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar