Summa sidvisningar

måndag 9 september 2013

Savasana.

Jag brukar inte svänga mig med yoga-uttryck, men jag använder gärna de jag kan så ofta det är möjligt.

Vanligtvis så gör jag några solhälsningar - allt mellan 3 och 7 cirka - per dag. Tycker det är ett skönt sätt att bli varm i kroppen på. Det är skönt att sträcka ut och känna sin kropp.
Men nu har jag lite problem med en handled så efter lördagens träningskonvent fick jag tänka om lite.
Söndagens solhälsningar byttes helt enkelt ut till dels några andningsövningar - de är min största utmaning - dels min favorit, Savasana.

Savasana - Död mans ställning.


Inget krångel. Bara lägg dig ned på rygg och spela död.

Utmaning? Jodå, att ligga ned och spela död i några minuter kan vara en ack så svår utmaning om man till naturen är som en duracellkanin.

Prova vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar