Summa sidvisningar

söndag 1 september 2013

Proteinshake med sting.

Ibland går det undan.
Ja, till och med så "undan" att jag inte riktigt hänger med.
Och då kommer de...olyckorna...som ett brev på posten, typ.
Häromdagen skulle jag - snabbt som bara den - fixa & mixa en proteinshake.
Häller i bär, pulver & minimjölk och trycker på "Start".

Brrrrrrruuuum....

Men ojsan, en del av proteinpulvret har ju fastnat på sidorna i mixern - varpå jag stoppar mixern, sliter fram en lång och bra lattesked och skrapar ned pulvret.
Men ojsan, jag vill nog ha några isbitar i.
Hämtar isbitar, slänger i dem, sätter på locket - och trycker igång mixern igen.

Bam!

Rätt i pannbenet flyger det plastbitar och jag kastar mig fram och trycker på "Stopp".

....
Var gjorde jag av skeden...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar