Summa sidvisningar

torsdag 23 maj 2013

Veva lite.

Omväxling förnöjer.
Att variera sin träning tror jag är nyckeln till framgång.
Det blir roligare, mer utmanande, kroppen lär sig nya saker, du utvecklas.
Och kroppen upptäcker nya muskler, hehe.

Igår var det boxning på schemat - under bästa Kjell Fredrikssons ledning - superspännande!

Vi körde på med teknikträning - att slåss på "rätt sätt" är ack så viktigt, både för att skydda sig själv och för att inte skada sin träningspartner såklart - och det var riktigt jobbigt.
Efter nästan en timme med med raka slag, svingar och uppercuts började det kännas darrigt i armarna och svetten rann härligt.

Så, idag förväntade jag mig träningsvärk.

Men nä, inte alls farligt, lite i revbensspjällen, men inte mycket.

Så, fuskade jag, eller är jag i bättre skick än jag fattar själv?

(Bild lånad från Dansverkstan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar