Summa sidvisningar

söndag 12 maj 2013

Om att döma.

Om att leva med kronisk smärta.

Det gör jag. Och många andra med mig.
Jag har funnit ett sätt som fungerar för mig. Jag tränar. Massor.

Det betyder dock inte att det fungerar för andra.

Sedan har vi alla möjlighet att göra olika val.
Jag har valt att ge mig fan på att inte låta Smärtan leva mitt liv.
Lik förbannat gör den det ibland - men jag är ganska snabb på att återta kontrollen.
Det betyder inte att alla kan göra samma val.
Det är ju till och med så att vi inte rår över allt heller.
Det finns, och kommer alltid finnas situationer och händelser som vi inte rår över. Vi kan liksom inte välja bort en trafikolycka till exempel.

Men.
Vi kan välja hur vi förhåller oss till smärta och sorg.
Ibland.
Men inte alltid och inte alla.

Något vi alla däremot kan göra är att respektera andras val.
Att visa ödmjukhet inför andra människors smärta och sorg.
Att låta dem göra sina val.

Utan att döma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar