Summa sidvisningar

tisdag 28 maj 2013

Alla har tid att motionera.

Jag har själv varit en tvättäkta soffpotatis - och till råga på allt överviktig och orörlig - så jag vet hur lätt det är att ta till just uttrycket: "Nä, jag har inte tid att träna..."

Men åhhhhh vad jag hade önskat att jag visste mer om hälsa, motion och träning när jag mådde som sämst - att jag hade förstått vikten av att röra på mig, att förstå att det inte ens behöver till så mycket för att det faktiskt ska göra skillnad.

För det gör skillnad - sju minuter, japp - om man får tro den senaste forskningen så räcker det långt.

Och det är just det jag vill komma till - att ALLA har tid - bara man vill det - och förstår nyttan med det.

Sedan beror det självklart på vilka mål man har uppsatta - motionera för att orka vardagen, träna till fitnesstävling, tävla i crossfit och så vidare.

Men jag tror faktiskt att alla kan lägga sju minuter om dagen - och alla skulle må bra av det.

Så, varför inte starta redan idag?

You can do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar