Summa sidvisningar

fredag 25 april 2014

Plötsligt så händer det.

Yoga är verkligen fantastiskt.

Från att ha varit otroligt trögstartad när det gäller yoga har jag gått till att fullkomligt älska yoga.

Det handlar inte längre om att "köra ett yogapass".
Det handlar mer om att vara i yogan.
Att gå in i yogabubblan.
Om att vara en yogini.

Och det är då det händer.
Bara sådär.

Kvällens yoga workshop bjöd på massor med bra, handfasta råd & tips.
Bitvis var det riktigt tungt. Tufft. Varmt.
En skön hetta i kroppen.

Halasana, eller Plogen, är en asana jag har haft det lite kämpigt med.
Tycker den har varit mer än tung. Svår att få till.
Men så ikväll så bara funkade det.
Från skulderstående ned i plogen, raka fina ben, skön i ryggen - och andningen var fri.
En så fantastisk känsla att jag kom på mig med att utbrista: "Oj, vad hände? Hur gick det här till?"

Och jag kunde inte sluta le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar